Miarodajny wzrost zadowolenia i lojalności klientów jest niejednokrotnie wprost proporcjonalny do umiejętności właściwego rozpoznawania i reagowania na potrzeby klientów u osób, mających z nimi kontakt. Dlatego tak ważne jest umożliwienie pracownikom zdobycia niezbędnej wiedzy i umiejętności do profesjonalnej obsługi oraz budowania długotrwałych relacji z Klientami. Przy wsparciu naszych ekspertów zdiagnozujesz obszary, które wymagają usprawnień i wzmocnisz kompetencje swoje i/lub zespołu.
Cele
- Zaczniesz w sposób otwarty i bezpośredni komunikować się z innymi
- Zbudujesz model sprzedaży oparty na długotrwałych relacjach
- Dowiesz się, na czym polega komunikacja w procesie sprzedaży, poznasz bariery komunikacji
- Zwiększysz swój koszyk klientów poprzez umiejętność prowadzenia rozmów z różnymi typami klientów i przy użyciu różnych kanałów komunikacji
- Dowiesz się, jak konstruktywnie zachować się w trudnych sytuacjach interpersonalnych
- Nauczysz się tworzyć przyjazną atmosferę
- Nabędziesz praktyczną wiedzę o stosowaniu technik komunikacji takich jak wyjaśnianie, parafraza, odzwierciedlanie emocji, podsumowywanie
- Dowiesz się, jak operować empatią
Korzyści
- Poznasz standardy obowiązujące w obsłudze klienta
- Podniesiesz jakość obsługi klienta, co przełoży się na jego zadowolenie
- Nauczysz się, jak budować długotrwałe relacje
- Rozwiniesz umiejętność przekazania klientowi rzeczowych informacji w oparciu o wiedzę o różnych typach klientów
- Dowiesz się, jak zadziałać w sytuacji nieakceptowalnych zachowań klienta
- Stworzysz standard doskonałej obsługi klienta dla Twojej organizacji
- Udoskonalisz serwis posprzedażowy
- Zyskasz uznanie klientów i zwiększenie sprzedaży
Obszary, które obejmujemy wsparciem
- Wpływ jakości obsługi klienta na działalności firmy
- Typologia klientów
- Język współpracy i korzyści w komunikacji z klientem
- Identyfikowanie potrzeb klienta
- Umiejętność profesjonalnego zadawania pytań i słuchania
- Wykorzystanie informacji otrzymanych od klienta
- Kontrola rozmowy z klientem
- Precyzyjne formułowanie zamierzonych komunikatów
- Współpraca z trudnym klientem
- Radzenie sobie z krytyką ze strony klienta
- Struktura rozmowy z klientem
- i inne
Dla kogo?
Usługa doradcza i szkoleniowa kierowana jest do pracowników działów zajmujących się obsługą Klienta oraz do każdego, kto ma bezpośredni kontakt z klientem.
- Pracowników kontaktujących się z klientami bezpośrednio i telefonicznie
- Przełożonych zarządzający zespołem
- Nowych pracowników
- Konsultantów
- Handlowców
- Doradców
- Pracowników pierwszego kontaktu – sekretariat, recepcja, sklep, magazyn